Глобата за превишена скорост да стане 1000 лева, а за сериозни нарушения да се отнема и книжката за минимум половин година, иска в интервю за в. "Преса" новият началник на пътната полиция в София Тенчо Тенев
Според него такава санкция трябва да се налага на водачите, които при 140 км/ч ограничение на магистралата, карат с 200-250 км/ч. Сега за превишение с над 50 км/ч се налага санкция от 300 лева, като се добавят по 50 лева за всеки следващи 5 км/ч над 50 км/ч. Така, ако при ограничение 140, се движите с 250 км/ч, санкцията е 600 лева, но книжката не се отнема, като такава санкция има само при превишения в рамките на града.
В отговор на въпрос Тенев казва, че няма нищо нередно в това, контролът на скоростта да се извършва и чрез камери в цивилни автомобили. "Мои колеги наскоро се върнаха от Германия. Там пътната полиция е привлякла граждани, които снимат от цивилни коли шофьори нарушители. После изпращат кадрите на компетентния орган, а той издава наказателно постановление. Направете сметка докъде са стигнали водещите европейски държави. Така че няма нищо лошо във видеоконтрола за скоростта. За българския шофьор най-лесно е да знае къде е поставен радарът, да намали, а после отново да надуе газта и да кара с колкото си иска", посочва началникът на КАТ-София.
Според Тенев за периода 1 март 2014 г. - 25 март 2015 г. загиналите при катастрофи в София са със 17 повече от същия период преди година (70 срещу 53), а ръстът на катастрофите е 32%. Той си обяснява тази негативна тенденция с отмяната на глобите с електронен фиш от мобилни камери. Дисциплината сред шофьорите се влошила и след забраната да се спират автомобили, освен при полицейски акции.
Комисар Тенчо Тенев казва, че в интернет ще се обявяват само специализирани операции, но не и къде ще дежурят колите с мобилни камери. Началникът на столичния КАТ посочва, че и стационарните камери имат добра успеваемост, като сато тази на Телевизионната кула прави по 100 клипа с нарушители за денонощие.
Комисар Тенев одобрява решението само пътните полицаи да могат да спират и да санкционират, но се оплаква, че столичният КАТ няма достатъчно хора. "София преди години е била 1 млн. души, сега е над 2 милиона. Автомобилите са към 900 000. На този брой автомобили съставът ни е малко. Разполагаме с 15 автомобила с мобилни камери, надяваме се да станат повече", аргументира се той.
Началникът на столичния КАТ посочва, че след монтирането на камери и микрофони в партрулките, пътните полицаи са станали по-отговорни и внимателни, като се избягва и корупционният момент.