Санкцията е заради кампанията "Гаранция Clever най-ниска цена"
След "Лидл България", и "Билла България" отнесе глоба от Комисията за защита на конкуренцията. Наложената санкция е в размер на 483 077 лв. и е отсъдена за за заблуждаваща реклама при рекламната кампания "Гаранция Clever най-ниска цена”.
Решението е постановено по образувани обединени производства - първото е по искане на Сдружение "Произведено в България-Съюз на малкия и среден бизнес”, а второто е служебно с решение на Комисията по повод сигнал на потребител за извършени нарушения в рамките на същата рекламна кампания.
В хода на производството Сдружение "Произведено в България - Съюз на малкия и среден бизнес” оттегли искането си срещу Билла и поиска прекратяване на производството. В хода на проучването е установено, че при изпълнението на рекламната кампания "Гаранция Clever най-ниска цена” са извършени нарушения на забраната за заблуждаваща реклама и по-конкретно нарушения, които се отнасят до цената на предлаганите стоки.
КЗК приема, че рекламната кампания създава риск от въвеждане в заблуждение на потребителите, у които се създава погрешното впечатление, че закупувайки продукт Clever, винаги ще заплатят най-ниските цени за тях, спрямо сравними продукти в други конкурентни търговски вериги.