За миналата година на територията на София са постъпили сигнали за 235 гонки, като потвърдени са 18
Нерегламентираните състезания нямат място на пътното платно под никаква форма. Около това мнение се обединиха участниците в дискусия по темата, която беше организирана от Комисията по транспорт,
информационни технологии и съобщения в НС.
Дискусията е по повод обсъждането от Народното събрание на промени в Закона за движение по пътищата, както и засиления обществен интерес към зачестилите произшествия от "гонките". Председателят на
транспортната парламентарна комисия Настимир Ананиев отбеляза, че състезания от подобен вид са хоби за участниците в тях и не могат да се спрат, но трябва да се регламентират, за да не се
застрашава живота на останалите участници в движението. Той добави, че темата е важна не само за политиците, но и за всички граждани. Целта на дискусията е да намерим работещ вариант, при който
"гонките" да се практикуват на определени места и със съответните предварителни разрешения, разясни той.
Поради опасността, която представляват "гонките" за останалите участници в движението, както и за самите участници, следва да се предприемат необходимите мерки, коментира заместник-министърът на
вътрешните работи Красимир Ципов. Тези мерки не трябва да се концентрират само в налагане забрана за участие в такива състезания, а и в посока на други груби нарушения на правилата, свързани с
нарушаване ограничението за скорост, неправилно изпреварване и др, допълни той. И сега действащият Закон за движение по пътищата забранява тези състезания без разрешение на съответната
администрация, предварително съгласуване на маршрута със компетентните органи на МВР, но няма изрична санкция за подобно нарушение, подчерта Красимир Ципов. Автомобилите с изменена конструкция и
подобрени параметри на двигателя, използвани в нерегламентираните състезания, трябва да са регистрирани и минали на технически преглед, подчерта той.
Заместник-министърът на вътрешните работи отбеляза, че в промените на Наказателния кодекс се предвижда завишена наказателна отговорност за водач, който извърши действия, грубо нарушаващи
обществения ред или изразяващи неуважение към обществото, което ще спомогне да бъдат санкционирани нарушителите не само с административно-наказателна отговорност, но и с наказание, предвидено в
НК.
Според Антон Гинев, заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, увеличението на произшествията се дължи на намаления брой технически средства и това трябва да се
промени. Той предложи да се премахнат обектите, където се извършват гонки като този на летище Сливен, например, и да се увеличат санкциите. За необходимостта от пакет от мерки, основно чрез
засилване на санкциите и контрола, се обявиха и от Столичния общински съвет. Обезопасяване на спирките, легналите полицаи и снабдяването на всички кръстовища с видеонаблюдение са сред приоритетите
на СОС.
За миналата година на територията на София са постъпили сигнали за 235 гонки, като потвърдени са 18. Към момента в Народното събрание се обсъждат промени в Закона за движение по пътищата.