Финансовият министър Владислав Горанов няма да одобри Стратегията за оздравяване и развитие на БДЖ, защото документът се нуждаел от множество корекции
Това коментира той в Народното събрание след като заседанието на транспортната комисия по темата се провали заради неговото отсъствие.
В стратегията е записано, че се предвиждат 210 млн. лв. за период от седем години за покупката на нови вагони и за погасяване на кредитите на компанията. Предвиден е и оптимистичен сценарий, при който тази сума се завишава на 430 млн. лв.
"Имаме много бележки по нея, които трябва да намерят отражение", обясни позицията си Горанов. Той допълни, че трябва да се решат и други проблеми в транспортния сектор, а не просто да се приема тази стратегия.
"В самата стратегия са описани много варианти за решаване на въпроса, според мен има много резерви в приоритизирането на железопътния транспорт, които трябва да бъдат свършен в рамките на транспорта", каза Горанов, цитиран от "Дарик". даде пример с натиска, който автобусните превози оказват на дейността на БДЖ.
Финансовият министър е скептичен и за за това, че може да се изпълни оптимистичният вариант за наливането на пари в държавната компания.