Забавянето на изпълнението на европейската Директива води до това, че гръцките застрахователи губят от тази полица около 100 млн. евро годишно
Задължителното застраховане на гражданската отговорност на всички морски съдове, които акостират в гръцки пристанища, остава само на книга, тъй като въпросът за прилагането на закона, съгласно европейската Директива, който беше включен в законодателството на страната в началото на тази година, остава открит.
Забавянето на изпълнението на Директивата води до това, че гръцките застрахователи губят от тази полица около 100 млн. евро годишно.
Задължителното застраховане е особено важно на фона на лятото за безопасно превозване на туристите. Допълнително ще способства за развитието на морското застрааховане, което се сблъска с огромни затруднения в резултат на дълбоката рецесия в Гърция.
Според закона, всички съдове с изместимост от 300 тона и нагоре с изключение на военните плавателни съдове и държавните кораби, използвани на нетърговски цели, трябва да имат такава застраховка.
Според данните на Асоциацията на гръцките застрахователи (HAIC) през миналата година премиите по застраховане на морски транспорт са се свили с 14,3% до едва 16,8 млн. евро. Продажбите на задължителните застрааховки гражданска отговорност също бележат спад – от 4% до 7,1 млн. евро.
От Асоциацията припомнят, че през 2011 година са били изплатени обезщетения по тези полици за 6,1 млн. евро в резултат на 929 застрахователни събития.