Според транспортния министър Ивайло Московски, ЕК има по-голям инструментариум за въздействие върху процеса
Преминаването на камиони на границата през "Промахон" е невъзможно и тази сутрин. Гръцките фермери пропускат само леки коли и автобуси. Опашката от тирове е километрична, както през последната
седмица. Очаква се да бъде блокиран и пътят през "Илинден" и "Ексохи". Преминаването на тежкотоварни автомобили през "Кулата" бе спряно вчера вечерта, предаде БНР.
Проблемът не е двустранен между България и Гърция. Има блокиран европейски коридор и Европейската комисия разполага с по-голям инструментариум да въздейства върху този процес. Те биха могли да
наложат рестрикции на гръцката страна. Това каза в предаването "Преди всички" по повод фермерските протести в Гърция и напрежението на българо-гръцката граница министърът на транспорта Ивайло
Московски. Ще направим всички усилия да предявим пред гръцката страна и пред Брюксел нанесените на превозвачите ни щети, увери Московски.
Гръцките власти твърдят, че не могат да влияят върху това поведение на фермерите, подчерта министърът. Освен преките разходи на стоящия на границата камион, има и косвени, и щетите са сериозни,
каза Ивайло Московски в отговор на въпроса дали е ясен размерът на загубите на превозвачите.
До снощи функционираше негласно споразумение с областния управител на Серес и протестиращите фермери за ежедневно отваряне на т.нар. прозорци за преминаване на определен брой камиони в двете
посоки. Колоната беше около 6-7 километра, заяви транспортният министър.
Протестиращите фермери отказаха да преговарят с правителството за реформата в социалното осигуряване. Недоволни от планираното увеличаване на осигуровките, те се заканиха да продължат пътните
блокади в южната ни съседка поне още седмица.
Част от протестиращите се събраха в Никея, край Лариса, и взеха единодушно решение да разширят и удължат времетраенето на блокадите, докато правителството не изпълни исканията им. Освен отмяна на плановете за драстично покачване на социалните осигуровки, те поискаха същото и за данъчните увеличения от края на миналата година. Исканията на фермерите не спряха до тук. Те поискаха освобождаване от всякакво облагане на дизела и на 12 хиляди евро от годишните си доходи плюс премахване на ДДС върху оборудването си.