Средствата ще се използват за подкрепа на усилията на компаниите да печелят от собственото си онлайн съдържание
Американската технологична компания "Гугъл" обеща да осигури 150 милиона евро на европейски новинарски издания и насочени към журналистиката компании през следващите три години, съобщи БГНЕС,
позовавайки се на Би Би Си.
Средствата ще се използват за подкрепа на усилията на компаниите да печелят от собственото си онлайн съдържание.
"Файнаншъл таймс", "Гардиън", испанският "Ел Паис" и германският "Ди Цайт" са сред организациите, които подкрепят инициативата. Някои медийни групи, които винаги са критикували "Гугъл", не
участваха.
Изданията, принадлежащи на "News Corp" на Рупърт Мърдок, както и тези към германската група "Аксел Шпрингер", са сред тези, които отсъстват от списъка на "учредителните партньори". Гугъл все пак
заяви, че те могат да се присъединят на по-късен етап.
Американската компания вече се съгласи да създаде подобен фонд в подкрепа на френските медии през 2013г., за да разреши спор за правото да показва заглавия и текст за своето приложение "Гугъл нюз",
подбрани от техните сайтове.
В допълнение към своя иновационен фонд, "Гугъл" също обеща да работи с европейските издатели, за да обсъдят начините за увеличаване на приходите чрез използването на обяви и приложения.
Освен това технологичният гигант смята да спонсорира изследване, с цел да се разбере как хората усвояват по-лесно информацията и къде търсят новини.