Още преди формално да е поел поста зам.-министър на морския транспорт, Теодорос Дрицас обяви, че спира приватизацията на оператора (OLP) на пристанището в Пирея. Най-вероятно същата ще е съдбата и на порта в Солун
Пътувайки за церемонията за полагане на клетва в президентския дворец, новият гръцки зам.-министър каза, че общественият характер на пристанището в Пирея ще бъде запазен. "Продажбата на OLP спира веднага."
Това ще стане от името на Фонда за приватизация TAIPED, над чиято съдба виси голяма въпросителна след триумфалната изборна победа в неделя на радикалната левица от СИРИЗА и привличането в правителството на националистите "Независими гърци".
Решението изправя новата власт не само срещу партньорите в Европа и МВФ, но и срещу Китай.
До края на януари е срокът за подаване на обвързващи оферти за 67% държавен дял на порт Пирея. Шортлистата включва пет кандидата, но китайската група Cosco, която вече оперира два от пристаните, е смятана за фаворит. Пекин заяви на няколко пъти, че е готов да инвестира солидни средства в пристанището, защото то ще бъде една от вратите на Китай към европейския пазар.
Атинският в. "Катимерини" допълва, че TAIPED най-вероятно ще прекрати и продажбата на контрола над пристанището в Солун, тъй като едва ли кабинетът ще се спре на два различни модела за експлоатация на двата основни търговски порта на страната, които са и едни от ключовите пристанища за Югоизточна Европа.
Изданието, споделящо консервативни ценности, обръща внимание и на факта, че зам.-министър на финансите с ресор приватизация най-вероятно ще бъде Надя Валавани, известен противник на антикризисните ангажименти за намаляване на държавното участие в икономиката. Името ѝ бе спрягано като потенциален външен министър.
Преди изборите СИРИЗА обещаваше да прекрати и приватизацията на двете основни компании в железопътния сектор - Trainose и ROSCO, към които проявяваха интерес както руснаци, така и германци.