Концептът Design Vision GTI впръсква бензин в кръвта
Обикновено концептуалните автомобили се показват по лъскави изложби и в автосалони. Volkswagen няма как да бъде свързан с това – все пак фаувето е народна марка и не му прилягат напудрен патос, безмислени речи, изкуствена светлина и делови дрес код. По-скоро VW избира слънцето, въздуха, водата, шоуто и забавленията ... идеалният декор за презентацията на мощен концепт от бъдещето. 150 000 германски поклонници на марката са съгласни с това...
Концернът зарадва окото на почитателите си с нова машина - концептът Volkswagen Design Vision GTI. Фактически, пред нас е нова версия на "хот-хетч" Golf. Моделът е създаден на база на седмо поколение GTI, чието серийно произвоство е снабдено с мощния, но не безумен двигател от 220 к.с. По повечето от параметрите си той оставя далеч назад своите предшественици, обаче инженерите от Volkswagen са набрали скорост и не могат да се спрат.
Design Vision GTI е два пъти по-мощен от "обикновеното" GTI: под капака едва се озаптява табун от 503 коня. Тази мощност е напъхана във V-образната "шестица" с бензинов турбодвигател и директно впръскване на горивото (TSI) с два турбокомпресора. С тази мощност ще трябва да се справи скоростната кутия DSG. Ускорението до 100 км/ч Design Vision GTI го постига за хулиганските 3,9 секунди, но може би с предно предаване числото може да се намали още. За да бъде усмирен спортният дух на свръхмощния автомобил, който достига до 300 км/ч, концептът е обзаведен с керамични спирачни дискове на четирите колела, които застопоряват 20-инчовите дискове със спици във формата на гребла. Дизайнът им не е самоцел: греблата служат за отвеждане на въздуха от нагорещените дискове.
Концептът Design Vision GTI създава впечатление, че може да бъде пуснат в серийно произвоство. Стилистично той копира класическото GTI, но е с 15 мм по-къс от серийния GTI, с 6 см. по-нисък и със 7 см. по-широк.
От всички конкуренти, по мощност до Design Vision GTI максимално може да се доближи само Ford Focus RS, Subaru Impreza WRX STi и Opel Astra OPC, но даже три стотици конски сили изглеждат като капка в морето срещу табуна от 503 коня при Фолксваген.
С други думи, германският концепт няма конкурент. Жалко, че и самият Design Vision GTI е само концепт...
А сега ви оставяме да се потопите в якото автопарти: