Тази година на върха триумфират Apple, Google и Amazon
Един от световните лидери в областта на брандинга – консултантската компания Interbrand, представи своя доклад за най-добрите глобални марки Interbrand Best Global Brands ranking 2018. Компанията предлага от 1988 г. до днес ежегодно доклади за най-добрите
марки в света. Методологията на рейтингуването включва анализ на три групи показатели: финансови прогнози, роля на бранда при избора на клиентите и сила на марката, които влияят на нейната
стойност.
Тази година в ТОП-100 фигурират 12 компании от финансовия сектор. Застрахователният бранш е представен от френската група АХА (47-мо място, +0%;11,118 $m ) и от германския гигант Allianz (49-то
място, +8%;10,821 $m).
Французите от АХА за десети път грабнаха приза за най-добрата марка сред застрахователите и на 6-та позиция сред брандовете от финансовия сектор. През 2018 г. стойността на марката бележи ръст от
11- на $11,12 млн.
Кои 10 компании са отличени като най-добрите марки в света? Ето класацията:
1. Apple (+16%;214,480 $m)
2. Google (+10%;155,506 $m)
3. Amazon (+56%;100,764 $m)
4. Microsoft (+16%;92,715 $m)
5. Coca-Cola (-5%;66,341 $m)
6. Samsung (+6%;59,890 $m)
7. Toyota (+6%;53,404 $m)
8. Mercedes (+2%;48,601 $m)
9. Facebook (-6%;45,168 $m)
10. McDonald's (+5%;43,417 $m)