Столичната община е на път да реализира една идея отпреди 15 години - да бъде отпушен тунелно Орлов мост
"В момента обмисляме идеен проект заедно със строителството на третия лъч на метрото под моста да се направи второ ниво на движение. За целта пътните платна на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" ще слязат на нивото на Перловската река.
На нивото на сегашния терен ще остане потокът от коли, който идва съответно откъм булевардите "Цар Освободител" и "Цариградско шосе". Не предвиждаме обаче да бъде изградено кръгово движение”, заяви за "Новинар” зам.-кметът по транспорт Любомир Христов.
Възможността колите да потъват под Орлов мост е била обсъждана още по времето на Стефан Софиянски. Във времето от 2000 до 2007 г. "Софпроект” и "Метрополитен” са разработили няколко проекта, които обаче са останали нереализирани.
Намеренията на общината сега са със сравнително малка инвестиция да се направи тунелно преминаване на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" под "Цариградско шосе” при Орлов мост.
Така колите, които се движат откъм стадион "Васил Левски”, ще потъват в тунел преди моста и след това ще излизат от него преди Военна академия.
По същия начин в обратната посока автомобилите, които се движат по булеварда откъм националната телевизия, ще влизат в тунел, който минава под моста и продължава към стадиона.
След Нова година в района започва изграждането на новата метростанция "Орлов мост” от третия лъч на метрото. "Искаме да съчетаем двете строителства. Предстоят ни разговори с екипа на главния архитект Петър Диков и с "Метрополитен”.
Лично аз смятам, че това е едно много добро решение”, изтъкна Христов. След като се реализира идеята, директното движение отгоре, което е доста натоварено, ще минава безконфликтно.
Единствено ще останат да чакат на светофар за левия и десния завой колите, които идват от "Евлоги и Христо Георгиеви". Но времето за това ще е много по-малко и ще се намали от 50 до 80 процента, изчисли Христов.
Според утвърдения проект за метрото на Орлов мост ще има метростанция, която ще прави връзка със станцията "Софийски университет" от първия лъч.
Тя ще бъде построена на 7 метра под пътното платно на "Евлоги и Христо Георгиеви" и няма да е обвързана с подземното преминаване по него.
Ако се вземе градоустройствено решение, което да бъде одобрено от новия Общински съвет и се пристъпи към реализирането на тази идея, двата тунела на "Евлоги и Христо Георгиеви" и станцията ще се строят с две отделни конструкции.
Плановете на общината са да започне строителството на централната част от третия лъч - от бул. "Владимир Вазов" до кв. "Красно село" в началото на новата година.
Станцията на Орлов мост ще се изгражда активно до средата на 2017 г. Дотогава трябва да приключи и строежът на тунелите под моста.