Повишен интерес проявяват само ръководителите на средния бизнес, сочи руско изследване
Интерес към застрахователния бизнес проявяват над една трета от топ-мениджърите на малките и средните компании, сочат резултати от проучване на Аналитизаторския център НАФИ съвместно с руската
група "Ренессанс Страхование", проведено през декември 2016 г. Едва 7% от ръководителите на компаниите от малките и средните компании обаче са забелязали, че за последната година застрахователните
компании са станали по-клиентоориентирани.
Почти две трети от шефовете на предприятия (65%) не проявяват интерес към застраховането. 35 на сто следят застрахователните новости, като 5% от тях се интересуват с повишено внимание, а 30%
отделят внимание на бранша не повече от други икономически сектори. Повишен интерес проявяват повече ръководители на средните компании (8%), отколкото шефове на малки (4%) и микро-компании
(3%).
Онези предприемачи, които се интересуват от новости в застраховането, отдават предпочитания преди всичко на детайли по застраховките за бизнеса (34%).
Всеки четвърти проявява интерес какво точно се премълчава при застрахователните оферти и договори, 13% от шефовете посочват, че проучват информация за застраховане на служителите им, за
ставките и тяхната динамика. Всеки десети предприемач се интересува от нови продукти и условия по полиците (по 9%).
Повечето от ръководителите на малките и средните предприятия трудно могат да оценят дали застрахователите са станали по-клиентоориентирани през последната година. Едва 7 на сто отговарят
утвърдително на този въпрос, като най-често това са представители на средните компании (9% срещу 5% от микро-организациите). Други 10% от предприемачите считат, че застрахователите са станали
по-малко ориентирани към своите клиенти. 43% (най-често от малките предприятия) не забелязват да има промяна в политиката на застрахователите по отношение на техните клиенти. 40% от запитаните се
затрудняват да отговорят на този въпрос.
"40% от руските малки и средни предприятия са принудени да напуснат пазара след загуба на имуществото си, като основно това са незастраховани компании, за които форсмажорът е критичен. За разлика
от западния пазар, където собствениците на компании добре разбират, че единствено застраховането може да минимизира загубите от непредвидими събития, в Русия застрахователното проникване в този
сегмент е много ниско", посочва изпълнителният вицепрезидент на групата "Ренессанс Страхование" Владимир Тиняков.