До момента дейността им беше на ръба на закона и често беше обжалвана в Административния съд, който отменяше наредбите на местните управи, най-вече на Столичната община, и трябваше правилата да се приемат наново
Депутати от ГЕРБ и Реформаторския блок са внесли поправки в Закона за движението по пътищата, с които узаконяват изцяло дейността на общинските структури, които администрират платеното паркиране. До момента дейността им беше на ръба на закона и често беше обжалвана в Административния съд, който отменяше наредбите на местните управи, най-вече на Столичната община, и трябваше правилата да се приемат наново.
Първото предложение е да бъдат въведени вече влезлите в сила поправки в Закона за обществените поръчки, приети от миналия парламент по предложение на тогавашния вицепремиер по икономическите въпроси Даниела Бобева. Това е възможността администрирането на платените зони за паркиране да се осъществява или от общинско предприятие, или от търговско дружество със 100% общинска собственост и над 80% оборот, свързан с услуги на местната управа, или чрез концесионер.
Другата предложена поправка е талоните за паркиране вече да не са местна такса, а цена. Това се налага, защото в Закона за местните данъци и такси стойността на таксата трябва да се определя на базата на разходите за поддържането, в случая на паркоместата. "Това означава, че всъщност талонът за паркиране може да струва 0.20 лева и така няма да може да се намира място за паркиране", уточни един от вносителите на поправките - депутатът от Реформаторския блок Вили Лилков. Всъщност обаче целта на платеното паркиране е ограничаваща, затова и в момента в София е 2 лева на час в синя и 1 лев на час в зелена зона. Затова се предлага в Закона за движение по пътищата местна такса да бъде заменено от цена.
Това обаче не означава, че общинската структура сама ще определя стойността на цената, уточни Лилков. Решението, както е и в момента, ще бъде взимано от принципала - общинския съвет. Просто се узаконява съществуващата практика парите да постъпват в общинската структура, например в София в Центъра за градска мобилност, а след това да се разпределят от местната управа, например Столичната община и Столичния общински съвет.