28 Април 2024, 04:15 Днес (0) | Вчера (0)

Десеторен ръст на застрахователните премии за корабоплаването до Израел

13 Октомври 2023 09:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 12 октомври 2023, 11:26

Военният конфликт постави страната сред високорисковите зони за компаниите на лондонския застрахователен пазар

Дейността в израелските пристанища се забавя след съботните атаки на ислямистката групировка Хамас срещу градове близо до Газа, като цената на застрахователните премии за израелските пратки скочи рязко на фона на ограничаващите се доставки на хранителни запаси. Израелският южен крайбрежен град Ашкелон, който има малко пристанище в обсега на ракетите на Хамас, не позволява на кораби да влизат, казаха източници от корабоплаването, цитирани от insurancejournal. Докато основните израелски пристанища Ашдод по-нагоре по крайбрежието и Хайфа на север остават отворени, компаниите за корабоплаване и морска сигурност преразглеждат операциите си за Израел, казаха източници от индустрията. "Счита се, че израелските пристанища са изложени на повишен риск", каза Ноа Троубридж от британската компания за съвети и сигурност на морския риск Dryad Global. "С непрекъснатите ракетни обстрели, които се очакват от Газа, наред с потенциала за продължителен конфликт, щетите върху пристанищната инфраструктура стават все по-вероятни."  Пристанището в Ашдод съобщи, че работниците продължават да работят редовно въпреки извънредната ситуация. "Кейовите места на пристанището са отворени и ние предлагаме отговор, за да отговорим на всички нужди на Израел", се казва в изявление на пристанището на Ашдод.
Германската компания за контейнерни превози Hapag Lloyd каза пред Reuters, че пристанището в Ашдод е наложило ограничения върху товаренето или разтоварването на опасни товари, които включват запалими, експлозивни или токсични вещества, добавяйки, че компанията наблюдава услугите си за корабоплаване до Израел.
Shipbroker BRS каза, че сигурността е била засилена в израелските пристанища, добавяйки, че основната заплаха за корабите, идващи в Израел, е от ракети, изстреляни от Газа и от "враждебни сили" на земята в Израел, след като бойци на Хамас са проникнали в страната.
"Тъй като Газа има брегова линия, не могат да бъдат изключени директни заплахи за корабоплаването в израелските води", каза BRS.
Израел е сред страните в Близкия изток, които вече са високорискова зона за застрахователите на лондонския застрахователен пазар, ключов център за морско застрахователно покритие.
Корабите плащат допълнителна премия за военен риск за седемдневни пътувания до Израел. След атаките в събота допълнителните премии скочиха десеторно до около 0,15-0,2% от стойността на кораба – което означава десетки хиляди долари допълнителни разходи. Това в сравнение с премия от 0,0125% по-рано тази година, казаха застрахователни източници.
Почти цялата търговия на Израел е през морето. Той е производител на храни, но разчита на внос за по-голямата част от нуждите си от зърно, както и количества риба, говеждо месо, ядки и други хранителни продукти. Жителите в Израел съобщиха, че много квартални супермаркети са с празни рафтове и недостатъчни запаси от основни хранителни продукти, тъй като потребителите се запасяват в очакване на продължителна война.
Главното командване на израелската армия публикува повторно в понеделник насоки за готовност при извънредни ситуации, което включва запасяване с вода и храна за семейства до три дни, както и с лекарства и фенерчета.

Водещият израелски превозвач за контейнерни превози Zim заяви, че предлага своите кораби за "национални нужди". "Корабите на компанията ще бъдат насочени, като първи приоритет, за прехвърляне на товари от всяка точка на света до Израел в съответствие с изискванията и нуждите на Министерството на отбраната и правителството на Израел", каза изпълнителният директор на ZIM Ели Гликман във Facebook.
INTERTANKO, асоциацията, която представлява по-голямата част от световния танкерен флот, каза в консултация към членовете тази седмица, че след атаките на Хамас очаква нарастване на напрежението в по-широкия Близкоизточен залив и Оманския залив, с повишени рискове за свързания корабоплаване към Израел. "Кораби и товари с връзка с Израел или израелски граждани (колкото и незначителни) също са били обект на атака", каза INTERTANKO.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 26 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8244
GBP 2.4796 2.4887 2.2828
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив