Катастрофите през лятото 3 пъти повече
Шофьорите, които имат повече нарушения на пътя трябва да се явяват на опреснителен курс и изпит през определен период от време. Това предложение за дисциплиниране на "рецидивистите" на пътя лансира
експертът по пътна безопасност и бивш директор на КАТ комисар Алекси Стратиев. По думите му джигитите, които нарушават системно правилата за движение може да бъдат пращани на допълнително обучение
например след 2 издънки, пише в. Монитор.
"Няма такава сериозна практика в страните, с изключение на американския опит, което да налага такива изпити или допълнително обучение на всички водачи. Все пак в България водачите са 4 млн.,
сметнете колко хора трябва да минат такъв курс. Подобна форма би била много полезна за тези водачи, които са нарушили 2, 3, 4 пъти правилата за движение", отбеляза комисар Стратиев, според когото
нарушителите трябва да минават допълнително обучение. Той категоричен, че мярката ще подобри поведението на джигитите. "Мисля, че това ще бъде сериозно и полезно за безопасността на движението",
изтъкна пред "Фокус" експертът.
Бившият шеф на КАТ подчерта също така, че през летния период 2 - 3 пъти се увеличават катастрофите. Според експерта топлото време предполага по-висока скорост и това е една от основните причини за
многото инциденти и касапницата по пътищата.
Комисар Стратиев смята още, че провеждането на шофьорските изпити трябва да се изкара от държавата, тъй като такава била практика в много страни в Европа и чрез нея се преодолявал риска от
корупция.
Както писа "Монитор" в средата на миналия месец бяха въведени нови правила за провеждането на изпитите за шофьорски книжки. От транспортното министерство тогава предложиха промени в наредбата за
провеждане на изпитите, с които да се пресекат порочните и корупционни практики в "Автомобилна администрация", чийто директор беше арестуван при акция на ГДБОП и ДАНС в края на март. Операцията
тогава беше проведена след сигнали за изнудване на превозвачески фирми, взимане на подкупи за издаване на лицензи и фалшифициране на протоколи от шофьорски изпити, както и издаване на фалшиви
книжки. Според новите правила занапред теоретичните изпити ще се провеждат само в кабинети на изпълнителната агенция. Към настоящия момент те се организират предимно в кабинети на учебните
центрове, получили разрешения за обучение на кандидат-шофьори.
Въвежда се и изискване работните места на изпитваните да бъдат изолирани едно от друго, така че те да нямат физически или визуален контакт помежду си. Също така се предвижда забрана
кандидат-шофьорите да ползват електронни устройства, освен таблетите за провеждане на изпита, както и да държат такива у себе си.