Отчита се засилен интерес към внедряването на нови технологии, които правят пазаруването по-бързо и лесно
Дигиталните портфейли продължават да печелят вниманието на потребители от целия свят, използващи смартфони и лаптопи за разплащане, и да доминират в разговорите за нови методи за плащане със споменаване в 75% от общия брой дискусии. Данните са от Петото годишно изследване на Mastercard за дигиталните плащания.
В същото време потребителите показват засилен интерес към внедряването на нови технологии, които правят пазаруването по-бързо, по-лесно и по-сигурно. Темата за виртуалната реалност генерира
най-позитивна нагласа, като потребителите вярват, че в бъдеще ще могат да извършват плащане с едно кимване на главата.
Петото издание на проучването на Mastercard, проведено в партньорство с PRIME Research и Synthesio, проследява 3.5 милиона разговора през 2016 г. в редица социални медии, сред които Twitter,
Facebook, Instagram и Weibo.
"Технологиите правят реалност живота без кеш за много хора по света всеки ден", каза Марси Коен, вицепрезидент "Дигитални комуникации" в Mastercard. "Тази година изследването показва увеличаване на интереса към новите методи за пазаруване и разплащане, които само допреди няколко години изглеждаха невероятни и недостъпни".
Нарастващата употреба на дигитални портфейли в магазини, онлайн и в приложения генерира повече от 2 милиона споменавания, като 84% от разговорите са се провели в Twitter (84%). Освен разплащането, по-голямата част от потребителите очакват допълнителни функционалности при картите за лоялност и обществения транспорт.
Активирането на нови технологични решения като изкуствен интелект и умни домашни асистенти е втората най-дискутирана тема за плащания, която набира скорост през 2016-а. Тези иновативни методи за разплащане генерират особено силен потребителски интерес през четвъртото тримесечие на годината, като хората дискутират как биха могли да пазаруват с нови, по-умни устройства.
На път – Wearable технологиите са лидер сред темите за иновативни решения, като водещи са анонси за партньорствата между технологични производители и доставчици на разплащателни услуги. В региона на Азия и Океания потребителите споделят очаквания за интеграция на мобилен портфейл в wearable технологии.
На вашите услуги – Умните асистенти, виртуалната реалност и изкуственият интелект също регистрират публично внимание като нови разплащателни технологии. Потребителите в Северна Америка демонстрират завишен интерес през цялата година към опростяване на изпращането и получаването на мобилни преводи с една команда към умния асистент.
Свързване на устройства - Internet of Things е гореща тема с преобладаващи коментари от Северна Америка (44%) и Европа (34%). Дискусията придобива фокус върху онлайн плащанията, които да бъдат
достъпни от всяко свързано устройство.
В своите разговори хората продължават да отбелязват, че успехът на новите технологии и нови начини за разплащане е зависим от нива на сигурност и защита - много по-големи от тези, които познаваме
днес.
Почти половината от потребителите (43%) проявяват интерес към иновации отвъд традиционните пароли – биометрия и други форми на идентифициране, които осигуряват по-добра защита и намаляват риска от
измами.
На върха на пръста – Новите технологии за лицево разпознаване, пръстови отпечатъци и автентикация чрез докосване са водещи в над половината от разговорите за биометрични данни/автентикация (51%). Диалогът в социалните медии около новите технологии за биометрично разпознаване и автентикация е изключително позитивен.
Кажи "Зеле" – Разговорите за лицево разпознаване са фокусирани върху Identity Check Mobile App на Mastercard, Hands Free App на Google и патентованата от Snapchat технология за обединяване на плащания с услуги в реално време.
Забрави за паролите – Потребителите се оплакват от въвеждането, забравянето и промяната на конвенционалните пароли и изразяват интерес към замяната им с по-лесен и удобен начин за идентификация.