Дизеловите генератори се използват често като бързо, лесно и евтино решение за осигуряване на електричество, но се оказва и отровно
Признанието на Volkswagen за измами, свързани с регулациите за замърсяването на въздуха, могат да се окажат още по-сериозен проблем, когато става дума за дизеловите вредни емисии. Оказва се, че
скандалът засяга и работата на хиляди дизелови генератори, бълващи дим покрай различни строежи и обекти из откритата природа, пише GreenTech.bg.
В Лондон, който се бори с тежко замърсяване на въздуха, е честа практика по строителните обекти да се използват дизелови генератори. Те осигуряват временно електроенергия за строителните дейности.
Местна фирма, която отдава под наем такива генератори, наскоро започна работа съвместно с градските власти и изследователи от Кралския колеж в Лондон (KCL), за да анализира проблема.
Скандалът с емисиите е "повдигнал капака" на редица въпроси, според фирмата. Нейните служители са установили, че един 8-киловатов генератор – по-малък от това, което обичайно се използва по
строителните обекти – бълва около шет пъти повече азотен диоксид от среден лондонски автобус. Машината отделя и около 15 пъти повече твърди частици.
Дизеловите генератори се използват често като бързо, лесно и евтино решение за осигуряване на електричество. Ето, че цената на това удобство се оказва доста отровна.
Емисиите варират, разбира се, в зависимост от размера и възрастта на генератора.
Отделно изследване на KCL е установило, че азотните оксиди и праховите от дизеловите двигатели причиняват около 9500 случая на преждевременна смърт всяка година само в Лондон. За Европа като цяло
оценката е за 400 000 смъртни случая годишно. Те са породени от астма, сърдечно-съдови заболявания и рак. Изследванията също така показват връзка между дизеловите изпарения и развитието на
деменция.
Освен по строежите, дизелови генератори се използват често за производство на електричество за временни обекти сред дивата природа.