27 Април 2024, 15:36 Днес (0) | Вчера (11)

Димитър Калчев: повишаването на качеството на услугите в държавната администрация е в името на гражданите и бизнеса

12 Април 2005 14:34 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

Реформата в държаваната администрация ще продължи и след 1 януари 2007 година

Първата глава на Бялата книга за постиженията и задачите пред държавната администрация в ЕС включва намеренията на правителството за по-нататъшно подобряване на административното обслужване на гражданите и бизнеса. Този процес ще продължи и след 1 януари 2007 г. – датата на очакваното ни членство в ЕС. Това съобщи министърът на държавната администрация Димитър Калчев на конференция в столичния хотел “Хилтън”, посветена на качеството на обслужване в държавния и частния сектор. Присъстваха Постоянният представител на ПРООН за България Нийл Буне, представители на частния сектор и на отделни администрации. Организатори бяха KPMG – България.
Министър Калчев изтъкна, че начало на този програмен документ е административното обслужване, тъй като качеството му е от най-голямо значение за гражданите и бизнеса. Бялата книга бе одобрена от Съвета за модернизиране на държавната администрация на 8 април т.г.
В своето изложение министърът посочи, че досега е постигнато много за модернизиране на българската държавна администрация и че предстоящото ни членство в ЕС поставя изисквания за още по-осезателно подобряване на обслужването. Той отбеляза, че конференцията се провежда с участието на представители и на частния сектор, тъй като високото качество на услугите там е стимул за постигане на такива резултати и в публичния сектор. Министър Калчев съобщи, че добрите практики в отделните администрации се увеличават. Два са основните механизми за популяризирането им сред гражданите и служителите: чрез разработването и публикуването на Харти на клиента и чрез годишните доклади на администрациите.
Министърът се спря и на необходимостта от солидна правна рамка, регулираща административното обслужване и посочи приетия от правителството Административно-процесуален кодекс , в който са разработени основните принципи за пропорционалност и правото за обжалване на административните актове.
Министър Калчев отново обърна внимание на друг важен момент от реформата в държавната администрация – процесът на извеждане на определени дейности от нея и отдаването им на концесионен принцип на частния сектор. Той отбеляза, че в момента има готовност за предоставянето на близо 30 вида услуги като до приемането ни в ЕС те ще достигнат 60. България догонва европейските стандарти и в прилагането на електронните услуги. Близо половината от общините у нас предлагат административно обслужване онлайн.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 26 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8244
GBP 2.4796 2.4887 2.2828
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив