44% от клиентите приветстват събирането на лични данни от социалните мрежи, ако заради това застрахователните им премии бъдат намалени
Моторното застраховане, използващо телематика, предполага събиране на детайлна информация за клиента, както и детайлна персонализация на условията по неговата застраховка. Някои процедури обаче при
събирането на лична информация за застраховката са в разрез с европейските правила за защита на данните (GDPR), които са в сила от 25 май 2018 год. Например, това са сведенията за телефонния номер,
е-mail, адрес на клиента, навиците и стила на шофиране, маршрутите за придвижване с автомобила и др.
Строгата регламентация на GDPR обаче може да принуди застрахователите да събират само онези данни, за които имат изрично съгласие от клиента. Така или компаниите се изправят пред невъзможност да
персонализират своите застрахователни програми, или пък са изложени на риск от големи глоби, ако нарушат изискванията на европейската директива за GDPR.
Проучване, проведено наскоро, показва, че 44% от клиентите приветстват събирането и използването на допълнителни данни от Facebook или други социални мрежи, ако заради това застрахователните им
премии бъдат намалени.