В Изпълнителната агенция "Медицински одит" се създава самостоятелна дирекция, която ще контролира дейностите и услугите, предоставяни от здравната каса и застрахователните дружества
Друга дирекция ще осществява контрол върху медицинското обслужване в лечебните заведения. Нейните функции са свързани с извършването на проверки за съответствието на структурата, управлението, дейността и организацията на медицинското обслужване в лечебните заведения.
Това е записано в новия устройствен правилник за работата на агенцията, който беше одобрен от правителството на редовното му заседание.
С него се създава и дирекция "Контрол по спазване правата на пациентите". Мотивът за това е, че от създаването на агенцията през 2010 г. до този момент се наблюдава постоянен ръст на постъпващите жалби и сигнали, свързани с нарушаване правата на пациентите и неудовлетвореност от оказаната медицинска помощ. Функциите на дирекцията са насочени изцяло към разглеждане на жалбите и извършване на съответните проверки.
С новия правилник се увеличава и персоналът на агенцията с 15 щатни бройки, които ще бъдат осигурени чрез намаляване на щатната численост на други административни структури, второстепенни разпоредители с бюджет към министъра на здравеопазването, се посочва в съобщението на правителствената информационна служба.
От системата на Министерството на здравеопазването се намаляват щатни бройки, определени за заемане основно на длъжности с административни функции – числеността на регионалните здравни инспекции се намалява с 60 щатни бройки, на Националния съвет по цени и реимбурсиране на лекарствените продукти – с пет щатни бройки, на Изпълнителната агенция по лекарствата – с един щат, на Националния център по обществено здраве и анализи – с 13 щатни бройки, а на Националния център по заразни и паразитни болести и Националния център по радиобиология и радиационна защита – с по 12 щатни бройки.