16 Април 2024, 12:59 Днес (5) | Вчера (10)

До 20 хиляди жалби постъпват за една година в КЗП

16 Юли 2015 14:15 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 16 юли 2015, 12:27
Под лиценза на creativecommons

В рамките на една година в КЗП се подават между 15 и 20 хиляди жалби, като повечето от тях са свързани с техника и домакински електроуреди. Според статистиката около 70 на 100 от случаите се решават в полза на потребителите, съобщава БНР

Когато клиентите имат съмнения, че закупената от тях стока е дефектна, те трябва да предявят рекламация пред търговеца, като изиска тази рекламация да бъде вписана в регистър на предявените рекламации, като в този регистър трябва да се отбележи датата, на която се предявява рекламацията и какви са претенциите на потребителя.

От този момент започва да тече едномесечен срок, в който търговецът трябва да се произнесе дали приема рекламацията за основателна или не. Ако клиентът не успее да постигне споразумение с търговеца, той може да депозира жалба в КЗП, като комисията ще съдейства да бъде решена рекламацията, каза в предаването "Хоризонт до обед" Габриела Руменова – експерт в Комисията за защита на потребителите.

Тя поясни и последните поправки в закона: Когато потребителят е предявил три пъти рекламация, в рамките на две години, има право да си поиска обратно парите. Това се въведе, може би, най-вече заради проблемите с мобилните апарати. Потребителите могат да предявят рекламация във всеки един обект, в случай че той е верига. 

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 15 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8361
GBP 2.4796 2.4887 2.2895
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив