Предпоследно бе казано, че за тежкотоварните автомобили и автобусите системата може да бъде въведена поетапно
До днес се очаква Комисията за финансов надзор да финализира окончателния вариант на предложената нова система "Бонус-малус". След като бъде представена, системата ще бъде подложена на
едномесечно обществено обсъждане. Неотдавна председателят на Комисията – Бойко Атанасов, посочи, че при новия поход в изчисляването на застраховката "Гражданска отговорност" е важно да се
разграничат леките от тежкотоварните автомобили и автобусите и затова системата може да бъде въведена поетапно. От Надзора обещаха така да преработят окончателния вариант, че всички участници
в пътното движение да бъдат доволни.
Според КФН, към момента над 80% от шофьорите нямат нарушения, а плащат всяка година цена за застраховката си "Гражданска отговорност" равна на тази, която плащат останалите шофьори, които имат
нарушения.
Предложени са две скали за достигане на "бонусите" – една с 15 класа и една с 20 класа. При първия вариант 6-тият клас е нулев, а при втория – 8-мият. Според Атанасов, още на първата година без
нарушения бонусът за добросъвестните водачи е в размер на 10 % отстъпка, за втората година без нарушения – също още 10 %. Това прави отстъпка от общо 20% от "бонуса" за период от 2 години. При
примерна базисна премия за застраховката от 300 лв., изчисленията показват, че при 20 степенната скала, полицата за изрядните водачи ще бъде 225 лв. Онези 0,6 % от водачите, причинили смърт на
пътя, пък ще платят 1200 лв. застраховка или с 900 лв. по-скъпа застраховка.