Моделът успешно се реализира вече в Монтана, Пазарджик и Велинград
Той е резултат от работата на Агенцията по заетостта по проект “Подобряване на административното обслужване на принципа “едно гише”, осъществяван с подкрепата на Министерството за международно
развитие на Великобритания и Консултантската фирма KPMG България.
Новата организация на обслужване на принципа “едно гише” е в съответствие с европейските практики за организация на администрацията, чиято дейност е фокусирана върху работата за бързо и качествено
обслужване на клиента. Облекчава се и се оптимизира предоставянето на услуги, намалява се бюрокрацията и в резултат на това се увеличава времето за контакт с клиентите. Целта е гражданите да
получават бързо, компетентно и достъпно решение на своя въпрос или проблем, който е от компетенциите на Бюрото по труда. Тук ще бъдат обслужвани и работодателите от региона. Екипът ще предоставя
съвети за подбора на кадри, възможностите за ползване на преференции при наемане на работна сила и обучение на наетия персонал.
Агенцията по заетостта е първата структура на МТСП, която през октомври 2003 г. откри първия център на принципа «едно гише».
В края на ноември 2004 г. изпълнителният директор на Агенцията по заетостта получи първа награда за достъпно и качествено административно обслужване. Наградата бе връчена от Института по публична
администрация и европейска интеграция - на церемония в Гранитната зала на Министерски съвет. Тази награда е признание за добре свършената работа и за доброто качество на услугите, които предлага
Агенцията по заетостта. Тя е свидетелство, че Агенцията по заетостта е успяла да създаде ефективна администрация, която успешно прилага активната политика по заетостта.