Всички отделни индикатори, използвани при определянето на индекса на потребителското доверие, регистрират повишение през септември
През септември потребителското доверие във Великобритания продължава да се възстановява за втори пореден месец от дъното, достигнато през юли като първа реакция на Brexit и в началото на есента
успя да се върна обратно към нивото от преди британския референдум, на който беше гласувано за напускане на ЕС, показва последно проучване на компанията за пазарни изследвания GfK U.K. Ltd.,
предаде БНР.
Индексът, измерващ потребителското доверие (Consumer Confidence Barometer), нарасна през септември с 6 пункта до -1 пункт, следвайки скок с 5 пункта през август. По този начин индексът се върна към
юнското ниво от -1 пункт, заличавайки драматичния си спад през юли (след резултата на британския референдум от 23-ти юни) до -12 пункта (най-солидното влошаване на потребителското доверие от март
1990-а година).
Всички отделни индикатори, използвани при определянето на индекса на потребителското доверие, регистрират повишение през септември.
Индексът, измерващ личните финансови през изминалите 12 месеца, се върна на позитивна територия до +2 пункта от 0 пункта през август, докато аналогичният индекс за личните финанси през следващите
12 месеца нарасна през септември с 3 пункта до ниво от +7 пункта.
Индикаторът, определящ оценката на британците за общите икономически перспективи през идващата година нарасна през септември с цели 13 пункта след негов скок с 11 пункта през август и вече е на
ниво от -9 пункта - значително над дъното от -33 пункта, достигнато през юли. Това е сигнал, че сега потребителите на Острова са значително по-малко песимистично настроени относно британската
икономика, отколкото непосредствено след вота в подкрепа за Brexit.
"Изглежда че британските потребители пренебрегват страховете си за икономиката на страната след Brexit, тъй като заплатите продължават да растат по-бързо от цените, нарастваща заетост води до
увеличаване на доходите, а ниски лихвени проценти насърчават хората да по-скоро да харчат, отколкото да спестяват", заяви Джо Стейтън от GfK.
Въпреки това Стейтън се съмнява, дали тази позитивна тенденция ще се окаже устойчива в бъдеще.
Междувременно британската банка Lloyds Group представи свое проучване за бизнес доверието във Великобритания през септември, според което т.нар. Lloyds Business Barometer index нарасна рязко до 24
пункта от 16 пункта през август (най-ниско ниво от декември 2011 година), доближавайки по този начин неговото юлско ниво от 29 пункта.