Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) ще разгледат договорите на телекомите и кредитните институции за използването на неравноправни клаузи и затова доколко са защитени правата на потребителите като субект на лични данни съгласно действащия регламент в общността от 2016 г.
Двете комисии ще проконтролират и онлайн платформите за търговия и новинарските сайтове за това как събират и обработват лични данни чрез "бисквитки" и евентуалното им използване за прилагането на нелоялни търговски практики.
КЗП ще проверява за наличие на неравноправни клаузи в договорите, а КЗЛД дали има уговорки, нарушаващи правата на потребителите като субект на лични данни, които могат да накърнят техните икономически интереси, като и правото им на личен живот.
Допълва се, че двете комисии изискат всички общи условия и типизирани договори, с които телекомите и кредитните институции работят, за да може да експертите на комисиите да преценят дали вътре има неравноправни клаузи, както и клаузи, увреждащи правата на хората по отношение на личните данни.
Целта на кампанията е да се осигури на потребителите спокойствие и когато те подписват договор за телекомуникационни, финансови услуги или договори за продажба от разстояние да знаят, че условията, които приемат, ги поставят в абсолютно равноправно положение с търговеца, защото потребителите нямат реален способ да влияят върху съдържанието на договорите, тъй като те са предварително изготвени от търговците.
Допълва се, че двете комисии изискат всички общи условия и типизирани договори, с които телекомите и кредитните институции работят, за да може да експертите на комисиите да преценят дали вътре има неравноправни клаузи, както и клаузи, увреждащи правата на хората по отношение на личните данни.
Целта на кампанията е да се осигури на потребителите спокойствие и когато те подписват договор за телекомуникационни, финансови услуги или договори за продажба от разстояние да знаят, че условията, които приемат, ги поставят в абсолютно равноправно положение с търговеца, защото потребителите нямат реален способ да влияят върху съдържанието на договорите, тъй като те са предварително изготвени от търговците.