Промените ще позволят на потребителите по-лесно да избират продукти, които намаляват потреблението и техните сметки за енергия
Нова, по-стабилна скала от A до G, която показва енергийната ефективност на домакинските уреди, беше одобрена от евродепутатите във вторник с 535 гласа "за" срещу 46 гласа "против", 79 "въздържал
се".
Потребителите ще могат да избират по-ефективно продукти, за да намалят потреблението на енергия и техните сметки, а производителите ще бъдат насърчавани да внедряват повече иновации и инвестират в
продукти с по-висока енергийна ефективност.
Потребителите ще видят първите енергийни етикети с новата рейтингова скала без "+" (А +/ А ++/ А +++ и др.) в магазините най-рано в края на 2019 г. Следвайки технологичния напредък в областта на
енергийната ефективност, всяко последващо преобразуване на скалите за нови енергийни етикети ще влезе в сила, когато 30% от продуктите, които се продават на пазара на ЕС, попадат в
най-високия енергиен клас А, или 50% от продуктите, които се продават на европейския пазар попадат в два от най-високите енергийни класа А и B.
Етикетите ще бъдат отпечатани върху опаковката на продуктите, но ще бъдат достъпни и в електронен формат. Потребителите ще могат също да търсят и свалят онлайн подробна информация за
продуктите. В случаи на актуализации, които биха повлияли на енергийната ефективност на вече закупения продукт, доставчикът е длъжен да информира клиента, се казва още в документа.
Всяка визуална реклама или технически промоционален материал за конкретен модел продукт трябва да се отнася до класа за енергийна ефективност и рейтинговата скала на етикета му. Предвижда се
провеждането на информационни кампании за потребителите относно промените в енергийните етикети.
ЕК трябва да създаде продуктова база данни, за да помогне на националните органи за надзор да наблюдават спазването на изискванията, онлайн портал за широката общественост, както и да подкрепя
сътрудничеството и обмена на информация. Комисията също следва да състави насоки за прилагането на най-добрите практики за изпробване на продуктите и обмен на информация.