Идеята се породи, след като пилотът на Germanwings Андреас Лубиц се барикадира в кабината на самолета си и го разби в склоновете на Алпите през март, убивайки всички 150 души на борда
Европейският регулатор по авиационна безопасност възнамерява да създаде медицинска база данни за пилоти до декември 2016 г. в резултат на катастрофата на самолета на Germanwings по-рано тази година, предаде "Ройтерс".
Действията на Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) са в отговор на препоръки от работна група, която през юли призова за подобряване на наблюдението на психологическото състояние на нови пилоти и европейска база данни с подробности за посещенията при лекар.
Идеята се породи, след като пилотът на Germanwings Андреас Лубиц се барикадира в кабината на самолета си и го разби в склоновете на Алпите през март, убивайки всички 150 души на борда.
Прокурорите откриха доказателства, че Лубиц, които е претърпял тежка депресия и може да се е страхувал да не загуби работата си, е проучвал методи за самоубийство и е скрил заболяването си от работодателя си, предизвиквайки дебат за надзора и лекарската тайна.
В момента пилотите могат да получат специализирани прегледи във всяка една държава членка, стига лекарят да е бил сертифициран от EASA. Базата данни е предназначена да се избегне този вид "медицински туризъм", когато пилотите отиват в чужбина, за да получат по-благоприятно медицинско удостоверение за лиценз за пилот.
Според EASA базата данни ще улесни обмена на медицинска информация, като същевременно ще се зачита неприкосновеността на личния живот на пилотите. Агенцията предупреждава, че ще има пречки заради различните закони в страните за защитата на личните данни, които не са от нейната компетенция.
В някои страни като Великобритания лекарите вече са посъветвани да съобщават за всички проблеми, когато обществената сигурност е изложена на риск.
Работната група е препоръчала постигане на баланс между поверителността на данните на пациента и обществената безопасност, но EASA обяви, че ще остави въпроса за защита на данните на Европейската комисия.
Комисията вече предприе правни действия срещу Германия заради практиките за подновяване на свидетелството за пилот на основание, че на неприкосновеността на личния живот е дадена прекалено голяма тежест в ущърб на безопасността.