Текстът предвижда преходен период от една година (2020 г.) и облекчения за производителите, като най-слабо замърсяващите коли от дадена гама превозни средства, ще имат по-голяма тежест от замърсяващите за периода 2020-2022 година
Нови правила, според които до 2020 г. въглеродните емисии да бъдат намалени до 95 г/км за нови автомобили бяха одобрени от Европейския парламент, предаде пресслужбата на институцията.
Текстът предвижда преходен период от една година (2020 г.) и облекчения за производителите, като най-слабо замърсяващите коли от дадена гама превозни средства, ще имат по-голяма тежест от замърсяващите за периода 2020-2022 година.
В преговорите със Съвета, Парламентът успя да ограничи обхвата на преходния период за въвеждането на ограничението от 95 г/км до 95% от новите автомобили за срок от една година - 2020 година.
"След този вот Европа продължава да води в намаляването на емисиите на леките автомобили, като целта от 95 г/км ще доведе до спестяване на 50 млн. тона CO2 емисии годишно. Въпреки това, разходите за иновации трябва да бъдат социално и икономически приемливи, както за потребителите, така и за производителите", заяви докладчикът Томас Улмер.
Облекченията, които представляват благоприятни корекционни коефициенти за по‑чистите автомобили от гамата на даден производител, ще обхващат периода 2020-2022 година.
Те ще имат максимален размер от 7.5 г/км, като ще се прилагат следните коефициенти: кола с емисии под от 50 г/км ще се брои за два пътнически автомобила през 2020 г., за 1.67 през 2021 г., за 1.33 през 2022 г. и за един лек автомобил през 2023 г.