Целите трябва да бъдат постигнати чрез споразумения за авиацията с основните европейски търговски партньори в сектора, заявиха евродепутатите
Европейският авиационен сектор губи конкурентоспособност заради субсидирани превозвачи и летища от трети страни, смята Европейският парламент. Законодателят гласува резолюция, според която Европа трябва да положи усилия, за да гарантира равнопоставеност в сектора, без да нарушава регулациите си за безопасност.
Целите трябва да бъдат постигнати чрез споразумения за авиацията с основните европейски търговски партньори в сектора, заявиха евродепутатите.
Европейската авиация трябва да си гарантира равнопоставеност, като включи в тези споразумения предпазни клаузи, които да посочват конкретно какви са нарушенията и санкциите за тях. За тази цел Европейската комисия трябва да ревизира настоящите правила за летене в ЕС, за да се справи с нелоялните практики на пазара, измежду които са държавните субсидии, които получават авиокомпании извън Европейския съюз.
Държавите членки да работят по-усърдно за създаването на единния правила за европейското въздухоплаване и да съставят единна позиция за правата на пътниците, поискаха още евродепутатите.
Европейската комисия също така трябва да вземе мерки за подобряване на изискванията за медицински прегледи на пилотите, сигурността и достъпа до пилотните кабини, смята ЕП.
Преди дни естонската авиокомпания Estonian Air прекрати дейността си заради решение на Европейската комисия, че в продължение на години е получавала незаконна държавна помощ, за да избегне фалит. Заради невъзможност на компанията да върне дълговете си на естонските власти, полетите ѝ моментално бяха прекратени.
Резолюцията беше приета с мнозинство от 428 гласа от общо 630. Тя не е обвързваща, което означава, че Европейската комисия има отговорността да прецени дали да предложи нови мерки, съобразени с исканията на евродепутатите.