Европейската комисия също така блокира предложението на немската компания Wieland-Werke AG за добив на медна суровина да закупи бизнес поделение на Aurubis
Планът на компаниите Siemens и Alstom за създаване на европейски шампион в железопътния транспорт се срина, след като антитръстовите регулатори на ЕС отхвърлиха подобна сделка, заявявайки, че тя би навредила на конкуренцията и би довела до по-високи цени за потребителите, съобщава Ройтерс, цитирана от БНР.
Европейската комисия също така блокира предложението на немската компания Wieland-Werke AG за добив на медна суровина да закупи бизнес поделение на Aurubis - най-голямата компания в Европа за медна
стопилка, тъй като това може да доведе до повишаване на потребителските цени.
Привържениците на по-строгия режим за фирмени сливания в единния блок твърдят, че подобни промени могат да доведат до непрозрачни и непредсказуеми правила.
Ройтерс напомня, че компаниите Siemens и Alstom искаха да комбинират техните железопътни операции, за да се конкурират по-ефективно на световната цена с китайската държавна компания CRRC Corp. Ltd,
като подобна стъпка беше подкрепена от френското и от германското правителства, които насърчаваха създаването на такъв европейски индустриален шампион.
Европейският комисар по конкуренцията Маргрете Вестагер обаче заяви в сряда, че ЕК блокира сделката, за да защити конкуренцията в европейската железопътна индустрия. "Без значителни подобрения,
подобно сливане би довело до по-високи цени за системите за сигнализация, които се грижат за безопасността на пътниците и за следващите поколения на високоскоростни влакове", отбеляза тя.
Маргрете Вестагер отбеляза, че компаниите и в двете блокирани сделки не са били склонни да се справят адекватно със сериозните опасения за конкуренцията, изразени от страна на европейския регулатор
и направените от тях отстъпки не са били успешни.
Сделката между Siemens и Alstom също така предизвика критики от страна на националните агенции за конкуренция в Германия, Великобритания, Испания, Белгия и Холандия.
Siemens прави ICE влакове (високоскоростни между междуградски експреси) за Deutsche Bahn и също така конструира влакове за Channel Tunnel оператора Eurostar (оператора на тунела под Ламанша).
Alstom пък е производител на френските високоскоростни влакове, известни като TGV.
Междувременно канадската компания Bombardier обяви, че е доволна от днешното решение на Европейската комисия. "Подобно сливане би подкопало сериозно здравето и конкурентоспособността на целия
европейски железопътен пазар, оставяйки потребителите в Европа да плащат цената за това, както като потребители на железопътния транспорт, така и като данъкоплатци", заяви пред Ройтерс Даниел
Дежарден, генерален съветник и секретар на компанията Bombardier.