Мрежата от Европейските потребителски центрове e разгледала над 118 хиляди жалби през миналата година, а на потребителите са били възстановени почти 10 милиона евро. Тази сума е била получена като компенсации или възстановяване след решени потребителски казуси. Те са свързани основно със закъснения на полети, проблеми с резервации, сигнали за измамни сайтове, недоставени навреме стоки.
От Европейския потребителски център България съобщават, че у нас са разгледани близо 2600 жалби и оплаквания, което е с една четвърт повече от случаите през предходната година. С помощта на останалите потребителски центрове са възстановени на потребители у нас и в Евросъюза близо 130 хиляди евро, съобщава БНР.
Целта на Мрежата е да информира потребителите в Европа за техните права и предоставя безплатна помощ при трансгранични проблеми. В България този център работи към Комисията за защита на потребителите.