Предполагат възможна загуба от 10 милиарда долара
Изявление на руския вицепремиер Юрий Борисов потвърди, че всички западни самолети, които остават в Русия след прекратяване на лизинговите договори, ще останат в страната за неопределено време.
Борисов каза, че всички самолети, за които са изтекли договорите за лизинг, вече са включени в руския авиационен регистър. Съобщава се, че ирландските лизингодатели, които представляват повече от
60% от световния нает самолетен парк, са прекратили договорите си за лизинг в съответствие с правилата на Европейския съюз (ЕС).
Авиацията е основен проблем за презастрахователната индустрия от началото на конфликта и анализаторите предупреждават за потенциални исторически загуби, ако Русия продължи да национализира
западните самолети по своите граници.
И тъй като Русия потвърди, че няма да върне блокираните самолети, вероятността да претърпят огромни загуби за наемодателите и презастрахователите става все по-вероятна.
Смята се, че най-малко 400 самолета на ЕС все още са в Русия, а някои коментатори предполагат възможна загуба от 10 милиарда долара, ако не могат да бъдат върнати.
Междувременно анализаторите на S&P предложиха най-лошия сценарий за застрахователни загуби от 15 милиарда долара за авиокомпаниите заради кризата в Русия, с още 20 милиарда долара вероятни
загуби заради радлични специализирани линии и последващи разходи за киберриск.