Експерти прогнозират достигане на нивата от 1993 г.
Поредица от лоши новини за европейските производители на автомобили показва отражението на икономиите и рецесията в еврозоната върху един от основните сектори на икономиката на валутния съюз.
Най-голямата европейската компания в този отрасъл, Volkswagen, отчете спад на нетната печалба с 38.2%, до 1.946 млрд. евро през първото тримесечие.
По-рано Daimler докладва анемично търсене в Европа и по-слаби продажби на Mercedes-Benz в Китай. В резултат на това нетната печалба на дружеството е намаляла с 60%, до 564 млн. евро.
Водещият френски производител на автомобили Peugeot Citroen пък отчете понижение на глобалните си продажби с 10.3%, до 8.7 млрд. евро, водено от спад с 16.9% на продажбите в Европа.
Проблемите на европейския пазар се отразяват на конкурентоспособността и гъвкавостта на ценовите политики на производителите на автомобили. Продажбите в Европа падат за 18-ти пореден месец,
отбелязва Дарик. Само през март те намаляха с 10%, като особено тревожно е положението в Германия, където беше регистриран спад на годишна база със 17.1%.
Пазарът на автомобили в Западна Европа е на път да достигне през тази година нивата си от 1993 г.,а в Германия, според експерти, ситуацията изглежда като свободно падане.