Най-много се страхуват в Португалия, Италия и Испания
Европейците са силно обезпокоени как ще живеят заради икономическата криза, сочат резултатите от изследване, проведено от групата Zurich съвместно с института за маркетингови изследвания GfK. Кризата тревожи най-много жителите на Португалия (70% от всички запитани), Италия (65%) и Испания (59%). По-малко страх за бъдещето си изпитват жителите на Австрия (44%) и Германия (38%). В дъното на класацията е Швейцария, където едва 28% от респондентите демонстрират обезпокоеност от световните икономически проблеми, съобщи forinsurer.
Жителите на Швейцария, Австрия и Германия са по-уверени от останалите, че ще съумеят да разрешат проблемите си в близко бъдеще. Швейцарците, както и жителита на Германия разчитат по този въпрос на
политиците.
Освен общото безпокойство от проблемите на кризата, испанците се вълнуват и от опасността да загубят работата си, докато австрийците не се вълнуват от този въпрос – там едва 1% от запитаните има
мисъл да не остане безработен.
Всички респонденти са солидарни в целесъобразността на съкращаването на разходите за развлечения, пътешествия, дрехи, ресторанти, кина, пред това да пестят от образование или здраве.
Изследването показва също, че европейците нямат никакво намерение да икономисват и от застраховки – едва 3 на сто от запитаните са казали, че може да редуцират застрахователната си програма. Респондентите от всички страни отбелязват, че текущата икономическа ситуация не се отразява на необходимостта от притежаването на добра застраховка.
Сходни са отговорите и за личните пенсионни спестявания. Респондентите от европейските страни, с изключение на Италия, са на мнение, че е важно да имат лични спестявания за старини. Почти 34% от италианците не се замислят по този въпрос, а респондентите от Швейцария и Австрия признават, че спестяват за пенсия чрез живото- или пенсионни застраховки. Респондентите от Португалия, Германия и Испания отбелязват важността на личните пенсионни спестявания, но признават, че не могат да си го позволят.
Изследването е проведено от Zurich Insurance, съвместно с института за маркетингови изследвания GfK сред жители на Австрия, Германия, Италия, Португалия, Испания, Швейцария и Русия. В допитването
са участвали над 4067 души.