През 2014 г. повече 43.9% от гражданите на държави извън ЕС на възраст от 18 до 64 г. са имали ниска степен на образование
Броят на гражданите на европейски страни, които отпадат от образователната система на ранен етап е по-голя, от този при имигрантските общности, сочи изследване на Евростат.
Тенденцията не засяга само образованието, но и заетостта – младежите от страни, които не са членки на Европейския съюз, е по-вероятно и да не са част от трудовия пазар.
В същото време "образованието е важен фактор, допринасящ за интеграцията на имигрантите в европейските общности", пише Евростат в доклада си:
"Не само предоставя умения, които да помогнат за успешното представяне на трудовия пазар, но и допринася за активното участие на имигрантите в обществото чрез предаване на културата и ценностите на държавите, в които се заселват".
Над една четвърт (25.5%) от гражданите на държави извън Европейския съюз, живеещи на територията му, на възраст 18-24 са напуснали училище преждевременно. Процентът напускащи училище европейски граждани в същите държави е 10.2%. При групата имигриращи от една европейска държава в друга, процентът е 19.2%.
Във всяка една от тези три групи, вероятността мъжете да напускат образователната система е по-висока, отколкото при жените.
Една от целите на стратегията Европа 2020 е намаляването на процента до по-нисък от 10%.
Повече от 20% от живеещите в ЕС граждани от трети страни, не са част нито от образователната система, нито от трудовия пазар.
12% са неучещите и неработещите и за европейските граждани и 15.5% - мигриралите вътре в границите на ЕС.
Жените от държави от страни извън ЕС е по-вероятно нито да работят, нито да учат. Те са 23.8%, докато при мъжете дeлът е 17.6%.
През 2014 г. повече 43.9% от гражданите на държави извън ЕС на възраст от 18 до 64 г. са имали ниска степен на образование.