Войната за таланти обхваща почти всички сектори на бизнеса и на първия етап се води за спечелване на вниманието на кандидатите
Едва 31% от обявите за работа в България са без илюстрации, а 69% от обявите за работа във всички сектори са съпроводени с някаква специфична визуализация при публикуването. Най-често се използват снимки, инфографики, комбинации от графични елементи, дори анимации. Данните са от проучване на студиото за съдържание и визуализации InfoGraffiti, което анализира близо 43 000 обяви за работа у нас в 26 сектора на икономиката за периода юли – септември 2019 г.
Войната за таланти обхваща почти всички сектори на бизнеса и на първия етап се води за спечелване на вниманието на кандидатите. Секторите с най-голям брой визуализирани обяви са мениджмънт и бизнес
развитие (87%), административни и офис дейности (83%) и инженерни и технически дейности (89%). Секторите реклама (73%) и информационни технологии (69%) са съответно на седмо и осмо
място по брой визуализирани обяви. Най-малко визуализирани обяви се ползват в секторите застраховане (36%), недвижими имоти (37%), архитектура и строителство (47%). Скептични относно необходимостта
от визуални обяви са и секторите фармация и здравеопазване и банковия сектор.
Специалистите по визуални комуникации съветват да се избягват баналните снимки от безплатни банки и да се залага на визии, които показват специфични характеристики на обявата и на самата позиция.
Вместо стандартните усмихнати модели в изкуствена офис-среда е по-добре да се покажат реални кадри от офис пространството, моменти от живота на екипа или забавни илюстрации, които показват
спецификите и ценностите на компанията. Използването на реални снимки на служители и техни цитати и коментари е също добра и работеща практика.
"Използването на визуализизации в обявите е тенденция, която все повече компании ще започнат да следват. Кандидатите са претоварени с текстова информация, затова е важно компаниите да прилагат
иновативни подходи за привличането и задържането на тяхното внимание и за атрактивно представяне на съдъражанието на обявите си за работа. В стратегията ни за изграждане на работодателската марка
отдавна използваме визуалната комуникация. Залагаме не само на визуални обяви, но дори на видео-обяви и на извеждане на преден план на служителите, с които се гордеем. Увеличихме екипа си с 51%
само за една година и ще продължим да инвестираме както в хората, така и в представянето си като предпочитан работодател в ИТ сектора", коментира Ива Николова, мениджър човешки ресурси в DHL
Enterprise Software Solutions.
Живеем във време на постоянна информационна претовареност. Аудиторията няма време, капацитет или мотивация да чете задълбочено. Потребителите изискват визуално съдържание, привличащо вниманието,
което бързо ги насочва към действие. Така възниква необходимостта комуникационните специалисти да започнат да използват визуална информация. Според американският психолог Ричард Майер в
сравнение с текста, текстът, подкрепен с изображения, подобрява разбирането с до 89%. Освен това визуалното интерактивно съдържание увеличава с 70% конверсиите – ангажирането на потребителите или
т.нар. "conversion rate” според платформата за маркетингови изследвания Demand Metric.