Това са френската AXA и германския гигант Allianz, чиито марки поскъпват съответно с 1% и 16%, до 6.75 млрд. долара и 6.2 млрд. долара
Само две застрахователни компании успяха да влязат в класацията на 100-те най-популярни свeтовни марки за 2012 г., изготвяна от Interbrand. И това не е особено изненадващо – след кризата от 2008 г., финансовият сектор трудно защитава имиджа си.
Все пак, пет от дузината доставчици на финансови услуги, наредили се в топ 100, успяват да повишат стойността на бренда си. Сред тях са и застрахователите AXA и Allianz, чиито марки поскъпват съответно с 1% и 16%, до 6.75 млрд. долара и 6.2 млрд. долара.
Но макар че AXA се нарежда по-напред в класацията, на 58-мо място, тя прави крачка назад спрямо 53-то място през 2011 г., докато Allianz се изкачват от 67-мо на 62-ро. Други финансови компании, чиито бренд увеличава стойността си, са American Express, Morgan Stanley и Visa.
По-малко се цени името на J.P. Morgan, с понижение от 8%. При HSBC спадът е от 4%, при Goldman Sachs - 16%, Citi – 12%, Santander - 6% и Credit Suisse – 5%.
За пръв път в класацията, на 94-то място, се появяват MasterCard, чиито бренд се оценява на 3.9 млрд. долара.