12 Март 2025, 20:28 Днес (1) | Вчера (1)

Една трета от онлайн купувачите са се сблъскали с проблеми

11:55 ИНСМАРКЕТ по статията работи: kalin
A+ A-
Последна редакция: 12 март 2025, 13:43

Проучване от 2023 г. относно използването на информационни и комуникационни технологии разкрива, че една трета (33,1%) от хората в ЕС , които са пазарували онлайн през последните 3 месеца, съобщават, че са се натъкнали на проблеми, докато са правили покупки през уебсайт или приложение, съобщава Евростат.

Сред страните от ЕС най-висок дял на клиенти, срещнали проблеми, е регистриран в Люксембург (55,5%), Холандия (55,2%) и Испания (49,7%).

За разлика от тях най-ниски дялове са отчетени в Португалия (4,3%), Латвия (13,7%) и Кипър (14,7%). Малко под 20 на сто от българските клиенти са споделили, че са имали проблеми при електронната търговия.

Бавна доставка - най-често срещаният проблем за онлайн купувачите

При изследване на конкретните възникнали проблеми най-честият проблем е по-бавната доставка от очакваното, докладвано от 18,7% от клиентите. Вторият най-често срещан проблем е, че уебсайтът е труден за използване или работи незадоволително, докладвано от 10,8% от купувачите. Третият проблем е доставката на неправилни или повредени стоки или услуги, докладвани от 8,6% от клиентите.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 12 Март 2025
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7923
GBP 2.4796 2.4887 2.3180
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив