Проучване от 2023 г. относно използването на информационни и комуникационни технологии разкрива, че една трета (33,1%) от хората в ЕС , които са пазарували онлайн през последните 3 месеца, съобщават, че са се натъкнали на проблеми, докато са правили покупки през уебсайт или приложение, съобщава Евростат.
Сред страните от ЕС най-висок дял на клиенти, срещнали проблеми, е регистриран в Люксембург (55,5%), Холандия (55,2%) и Испания (49,7%).
За разлика от тях най-ниски дялове са отчетени в Португалия (4,3%), Латвия (13,7%) и Кипър (14,7%). Малко под 20 на сто от българските клиенти са споделили, че са имали проблеми при електронната търговия.
Бавна доставка - най-често срещаният проблем за онлайн купувачите
При изследване на конкретните възникнали проблеми най-честият проблем е по-бавната доставка от очакваното, докладвано от 18,7% от клиентите. Вторият най-често срещан проблем е, че уебсайтът е труден за използване или работи незадоволително, докладвано от 10,8% от купувачите. Третият проблем е доставката на неправилни или повредени стоки или услуги, докладвани от 8,6% от клиентите.