Над 50% от загиналите пешеходци са над 65-годишна възраст
Опреснителен курс за шофьорите над определена възраст не бива да се разглежда като рестрикция – това обяви Йонко Иванов, председател на Съюза по авто-мото подготовка, в студиото на БНТ1.Голяма част
от възрастните шофьори не са имали възможност да шофират по магистрали, а и са с доста остарял автопарк, мотивира се той. Иванов посочи още, че предложенията на съюза засягат т.нар. фазово обучение
"от 0 до 100" - "в някои модерни европейски държави още при самото раждане на детето се подарява кошчето за превоз в автомобил, но това у нас трудно би се постигнало", посочи той. Експертът съобщи
още, че с младите хора се работи много трудно, защото много често те се явяват употребили алкохол или наркотици. Момичетата са по-смели и по-бързо се обучават, отколкото момчетата, допълни
Иванов.
Според Илия Тодоров от Асоциация на пострадали при пътно-транспорти произшествия, мерки като опреснителен курс за шофьори над определена възраст ще дадат траен ефект да излезем от последните места
в Европа по безопасност и брой ранени и загинали при катастрофи. "Това няма да стане бързо, но ще даде траен ефект, а не тези "кърпежи" на Закона за движение по пътищата. Статистиката на Пътна
полиция показва, че над 50% от загиналите пешеходци са хора над 65-годишна възраст – явно има някаква причина това да се случва."