Най-честите декларирани повреди са в софтуера на возилата
Новите електрически автомобили са по-малко надеждни от бензиновите и дизеловите модели и е по-вероятно да дефектират, според ново британско проучване, цитирано от хърватското онлайн издание Osiguranje. Анкета на британската потребителска група Which? показа, че 31 процента от собствениците на електрически автомобили съобщават за проблем с автомобила си през първите четири години след закупуването. За сравнение, при бензиновите возила този процент е 19 на сто, а при дизеловите машини – 29%. Дефектните електрически превозни средства (EVs) престояват извън строя средно пет дни в сравнение с три и четири дни съответно за бензиновите и дизеловите автомобили. Изследванията поставят под съмнение мнението, че електрическите превозни средства са по-надеждни от колите, които използват традиционно гориво. Електрическите превозни средства са по-скъпи от класическите модели заради високата цена на батериите. Най-честите повреди по електрическите возила обаче са не в батериите или двигателите, а в софтуера. Данните на Британската асоциация на производителите и търговците на превозни средства показват, че всяко шесто новорегистрирано превозно средство във Великобритания през миналата година е било с плъгин. "Знаем, че шофьорите искат да преминат към по-екологични автомобили, но е жизненоважно да купят качествен продукт, - каза редакторът в Which? Лиза Барбър. – Ето защо е необхоимо производителите да подобрят продуктите и да предоставят на шофьорите по-надежди и по-устойчиви автомобили." Изследването на изданието показва още, че най-надеждните автомобили, независимо от вида на горивото, са пълните хибриди. В проучването са взели участие над 48 000 души, които са предоставили данни за близо 57 000 превозни средства, включително 2 184 електрически.