Въпреки държавните преференции, колите все още са скъпи за китайците
Влошаването на екологичната ситуация в Китай накара властите да не бързат с прекратяването на държавната подкрепа за електромобили. Според новите правила, през тази година всеки, който купи
екологичния автомобил, ще получи компенсация в размер на до половината от стойността на автомобила, съобщи РБК daily.
Така китайците ще могат да получат от държавата компенсация до 63 хил. юана ($10,3 хил.) за лек електромобил и до 500 хиляди юана ($82 хиляди) за електробус.
В Пекин компенсацията а електрически автомобил може да достигне до $18 хиляди.
През септември миналата година властите обявиха, че планират да съкратят субсидиите с 10% през тази година и с 20% през 2015-та, но сега чиновниците от Държавния комитет по развитие на реформата в
Китай, както и в Министерството на технологиите и промишлеността посочиха, че няма да променят размера на компенсациите. Властите се решиха на тази стъпка заради изключително високото ниво на
екозамърсяване в големите градове и особено в Шанхай и Пекин.
Въпреки обявеното подпомагане обаче, пазарът на електромобили в страната е много вял. През миналата година в Китай са продадени 14,6 хил. електромобила, а през 2012-та - 11,3 хиляди единици,
по данни от xinhuanet.com. Анализатори бяха прогнозирали към 2020 г. Броят продадени електрически коли в страната да достигне 5 милиона, но вече едва ли има някой, който да вярва на тази
прогноза.
Електромобилите продължават да са скъпи ($30 хиляди) и затова се радват на незначителна популярност, въпреки облекчения режим на регистрация.
В Пекин, например, на опашка за получаването на автомобилни номера към момента са 1,84 милиона души. От тях едва 1700 искат да регистрират електромобил, пише The South China Morning Post.