27 Декември 2024, 22:26 Днес (0) | Вчера (0)

Емоционално готови ли сме за BigTech експанзията в застраховането?

14 Януари 2022 12:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 14 януари 2022, 00:05

Клиентите са все още скептични към IoT и изкуствения интелект в застраховането

Секторът на имущественото застраховане и застраховането от злополуки започна да прилага тестово технологии на основата на изкуствения интелект (AI). Рекордните загуби от природни бедствия доведоха до търсене на климатични модели за оценка на основата на AI за по-точно прогнозиране на рисковете и тяхното управление. Пандемията пък ускори инвестициите в безконтактни технологии за потребителите, като например обработване на претенциите и дистанцирано обслужване. Иншуртех-компанията Policygenius проведе проучване за оценка комфорта на потребителите по отношение на новите технологии. Допитването показа, че въпреки по-бързото време за обработване на претенциите, възможността за по-ниски тарифи и други нововъведения на основата на изкуствения интелект, клиентите както и досега ценят повече човешкото общуване.

Ключовите резултати от изследването показват, че:
-    83% от потребителите не биха се чувствали комфортно, ако заявката им за застраховане на дома, автомобила или семейството бъде разгледана изцяло от изкуствен интелект;
-    66% от клиентите не биха купили застраховка или не биха подали искане за обезщетение без да говорят с човек;
-    58% от шофьорите заявяват, че няма да използват приложение, което събира данни за поведението им зад волана или за местоположението им, дори и ако това означава значителна икономия на премия;
-    55% от собствениците на жилища не биха установили "умни" IoT-устройства, които събират лични данни, дори и ако това би им струвало по-евтина застраховка;
-    43% от притежателите на дом биха позволили на дрон да оцени имуществото им, а не на човек.

Въпреки нарастващото цифровизиране на застраховането, клиентите от всякакви възрастови групи предпочитат човешкото общуване пред това с машина. 72% от потребителите не се чувстват комфортно при покупката на застраховка в интернет, ако не разговарят преди това със служител, а 64% не се чувстват добре, подавайки иск за обезщетение, ако не бъде приет от човек, а  от машина. Едва за 17% няма проблем, ако робот им провери иска. Почти 60% обаче са категорични, че дотолкова не им се нрави сценарият да общуват с умно устройство, че ще предприемат допълнителни мерки, сменяйки застрахователната компания или иншуртех стартъпа, за да избегнат комуникацията с изкуствен интелект.
Застрахователната телематика и технологиите на умния дом могат да доведат до намаляване на застрахователните премии и до снижаване на рисковете. Но проучването показва, че въпреки това потребителите не приемат тези продукти. 43% от шофьорите казват, че биха използвали приложение, което следи поведението им зад волана и местоположението им, ако им бъде предложена отстъпка. Но 74% от тези водачи са категорични, че биха използвали приложение само ако тарифите им поевтинеят поне наполовина.
Въпросът с конфиденциалността тревожи хората дотолкова, че едва 32% биха установили умно домашно устройство, което събира лични данни. 67% заявяват, че никаква отстъпка не би ги накарала да си купят, например имуществена застраховка, при която умна камера предава данните от лицевото разпознаване на трети лица.
Всичко това показва, че като цяло потребителите не са готови за BigTech експанзия при застраховането на дома или автомобила.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 27 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8818
GBP 2.4796 2.4887 2.3565
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив