Устойчивостта на Allianz и фокусът върху клиентите рефлектира върху успеха на бранда
За втори поредна година Allianz получи отличието за най-добра застрахователна марка в света, според класацията Best Global Brands на Interbrand. Позитивните новини идват в несигурни времена за пазарите и индустриите по света, когато всички се опитват да се справят с предизвикателствата на световната пандемия. "Нашият фокус е върху устойчивостта, почтеността и клиентите и това се отплаща. Алианц отново получи признанието за застрахователен бранд номер 1 в света, което е фантастична новина и потвърждава, че сме на прав път", каза Оливер Бете, главен изпълнителен директор на Allianz Group. "Изключително сме горди, че сме номер 1 застрахователен бранд и сме в Топ 40 на най-добрите световни марки. Само за 10 години Allianz се премести от 67-мо място в списъка през 2010 г., със стойност от 4,9 млрд. долара, на 39-о място през 2020 г. със стойност от почти 13 млрд. долара". Докато половината брандове в Топ 100 не отбелязаха нарастване на стойността си, оценката на Allianz се увеличи със 7 процента, въпреки кризата, достигайки до 12,935 милиарда долара ", каза Кристиан Дюрингер, ръководител бранд и партньорства в Allianz Group. "Поставили сме си за цел да станем Топ 25 бранд до 2025 г.".
Класирането е не само окуражаващ знак за нарастващата сила на бранда, но също така и за нарастващата роля на Allianz в живота на хората. "По време на Covid-19 работихме изключително усилено, за да изпълним поетото обещание и дори повече, като поехме още по-съществена роля и отговорност в живота на нашите клиенти, нашите служители и нашите общности, подпомагайки бъдещето и давайки кураж в тези трудни времена, коментира Серж Рафърд, Групова стратегия, маркетинг и дистрибуция в Allianz Group.
"Нашата устойчивост и фокусът ни към клиентите ни позволяват да се съпоставим с брандове в различни отрасли, коментира Рафърд. "Сега сме готови за по-високи срещи на върха, благодарение на партньорството ни в Олимпийските игри, което стартира на 1 януари 2021 г. Очакваме с нетърпение следващите предизвикателства".
Interbrand публикува ежегодно своя доклад Global Best Brand. Той има за цел да идентифицира 100-те най-стойностни бранда в света. Методологията за оценка на бранд на Interbrand беше първата, която получи сертификат ISO 10668. За да участват в класацията, брандовете трябва да бъдат публично регистрирани и да имат глобално присъствие. След това се прави оценка на база на печалбата, обвързана с продажбите на стоки и услуги с тази марка, ролята на бранда, т.е. степента, до която марката влияе върху решението за покупка и накрая на силата на бранда, която се определя от десет различни вътрешни и външни фактора.