"Алианц България Живот" държи над 23 на сто от бизнеса в сегмента
ЗАД Алианц България Живот за пореден път завоюва лидерското място в сегмента у нас. За 2014 г. животозастрахователната компания обяви пазарен дял от 23,1%, сочат публикуваните от Комисията за
финансов надзор предварителни данни за дейността на животозастрахователните дружества.
С брутен премиен приход в размер на 78.6 млн.лв. Алианц България Живот отчита 14,6% ръст на премиите на годишна база, с което изпреварва развитието на пазара. За сравнение, пазарът по
животозастраховане постига ръст от 11% спрямо 2013 г.
Дружеството е традиционен лидер при застраховки Живот и рента с 25,8% пазарен дял, Женитбена и детска – 62,4% и Инвестиционни застраховки с 60,7% дял. "Застраховката с Инвестиционен фонд
предоставя на нашите клиенти възможността да инвестират част от своите спестявания във фондове, с впечатляваща доходност през последните години, управлявани от компании със световно признание, като
PIMCO. Качеството на тези продукти се отразява ясно в пазарният им дял", коментира Андрей Александров, изпълнителен директор на дружеството.
Компанията е на първо място и по обем на изплатените претенции на свои клиенти. "Обикновено нуждата от застрахователна защита се осъзнава най-добре тогава, когато се случват неприятни събития,
свързани с нашия живот и здраве. За нас е важно да сме до нашите клиенти точно в тези моменти на нужда от финансова и морална подкрепа. Доверието, което получаваме, ни кара да вярваме, че сме
успели да го постигнем. Животозастрахователният пазар в България има голям потенциал и ще се развива в бъдеще с високи темпове – допълни Александров.