Съвкупният премиен приход на 15-те компании, работещи на българския животозастрахователен пазар продължава да нараства рязко, като към края на месец октомври 2015 година е над 325 млн. лева
Това е ръст от 20 процента или близо 54 млн. лева записани премии над показателя към края на третото тримесечие миналата година. По този начин ръстът на продажбите в сегмента нахвърлят растежа на икономиката като цяло близо 7 пъти, който за периода, според данните на Националния статистически институт е малко над три процента.
Това сочат официалните данни на Комисията за финансов надзор, публикувани преди броени минути. Скокът на продажбите е двоен спрямо периода октомври 2013 – октомври 2014 година и с 27 млн. лева над показателя от края на септември тази година.
Безспорен лидер на пазара остава "Алианц България живот" с 25,9 на сто на база премиен приход по директно животозастраховане – с четири пункта над показателя година по-рано.
Втората компания по продажби - "Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп" също увеличава дела си – с 1,2 на сто.
Пазарът продължава да се концентрира. Първите три компании по дял са извършили над половината от продажбите – 57,6 на сто. Това е с 6,5% над стойностите в края на октомври миналата година.
Първата тройка изглежда така - "Алианц България Живот", "Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп" и "Уника Живот", като последното дружество е единственото сред лидерите, което губи, макар и минимално, пазарно присъствие (1,3%).
Паралелно с увеличаването на премиите, нарастват и изплатените обезщетения. В края на октомври те надхвърлят 108 млн. лева, спрямо 105 млн. година по-рано.
Трябва да се отбележи, че само едно дружество е изплатило близо една трета от всички обезщетения – това е "Алианц България Живот" (33% или 35,69 млн. лева).
Най-търсена на пазара остава застраховка "Живот" и рента, където се пада и най-големият обем изплатени обезщетения.