Съвкупният премиен приход на 15-те компании, работещи на българския животозастрахователен пазар ускорява растежа си на годишна база, като към края на месец юли 2014 година надхвърля 242 млн. лева
За сравнение, година по-рано продажбите в сегмента бяха за малко над 197 млн. лева. Това сочат официалните данни на Комисията за финансов надзор, оповестени преди броени минути.
И ако ръстът в периода юли 2013 – юли 2014 година беше в порядъка на 8 процента, то до разгара на това лято вече надхвърля 20 на сто.
Безспорен лидер остава "Алианц България живот", като компанията уверено продължава да увеличава присъствието си с 26,6% пазарен дял. Преди година показателят беше в размер на 21,6 процента.
Пазарът продължава да се концентрира, като първите три компании по дял са извършили 58,7 на сто от продажбите при 50,5% в края на юли миналата година. Първата тройка изглежда така - "Алианц България Живот", "Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп" и "Уника Живот", като последното дружество води пред четвъртия в класацията се малко над един процент "ДЗИ Животозастраховане".
Цели 11 компании притежават под десет на сто пазарен дял.
Паралелно с увеличаването на премиите, нарастват и изплатените обезщетения. В края на юли те надхвърлят 91 млн. лева (при 75 млн. лева в края на юли 2014 г.).
Най-търсена на пазара остава застраховка "Живот" и рента.