26 Декември 2024, 12:01 Днес (0) | Вчера (0)

Жито се дави - застраховател не дава

16 Юли 2013 12:44 ИНСМАРКЕТ по статията работи:
A+ A-
Последна редакция: 16 юли 2013, 14:38
Под лиценза на creativecommons

Застрахователи и потребители - надлъгването продължава. Ако в следващия материал откриете прилика с практиките на българските застрахователи - всичко е случайно

Откакто се е появило застраховането, между между застрахователите и потребителите е започнала война, продължаваща и до днес, а темата е кой кого ще надлъже.

Тази индустрия непрестанно се оплаква от опитите за застрахователни измами, но много често в надпреварата тон задават именно застрахователите и не е трудно да се обясни защо това е така. Компаниите от сектора по правило са частни и тяхната основна цел е получаването на максимална печалба. В същото време те работят в условията на жестока конкуренция, което им връзва ръцете за прекомерното увеличаване на събираните премии.

Според проучване на британската потребителска организация Which?, извършено сред 4 800 клиенти на застрахователите, компаниите им отказват обезщетения (10 процента при имущественото застраховане и 20 на сто при автомобилните полици) заради твърде нелепи, дори куриозни причини.

Впрочем, застрахователните компании трябва  стриктно да съблюдават закона, затова машинациите с оценката на щетите се строят върху известни нюанси на законовите норми.

Всички полици за застраховка на домашно имущество, анализирани от Which?, включват изискването имотът да се поддържа в добро състояние. Никой от застрахователите обаче не пояснява какво точно означава това "добро състояние". В един от случаите небезизвестна британска компания директно отказва ликвидиране на щета с обяснението, че ползвателят на имота не си е сменял плочките в банята ... всяка година.

В друг случай при наличието на документи от полицията за извършен обир, на клиент е отказано обезщетение за кражба на бижутата на баба му отпреди 70 години, тъй като не е притежавал документ за ... собственост върху тях.

На трети е оказано обезщетение за задигнатите продукти от фризера, тъй като клиентът не бил в състояние да предостави касова бележка за отделните храни.

Редица автомобилни застрахователи пък се съгласяват да заплатят само част от исканото обезщетение, въпреки че пострадалите шофьори представят неопровержими доказателства, че не те са били виновни при катастрофата. Това пък води до загуба на бонус при последваща застраховка.

Чудатости могат да бъдат открити и на българския застрахователен пазар. След наводненията от 2005 година български застраховател отказа да ликвидира щета по селскостопанска полица с твърде витиевато обяснение.

Земеделски производител беше застраховал посевите си срещу редица природни стихии, включително и срещу наводнение. А такива в оная година не липсваха.

Застрахователят отказа обезщетение с обяснението, че посевите не са отмити от придошлите води, а са унищожени вследствие на анаеробното действие на водата. С прости думи казано – житото се е удавило...

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
EN

Валидни за 16:10 25 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8818
GBP 2.4796 2.4887 2.3565
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив