Истината е че в България за разлика от 90-те години в момента водачите масово ползват предпазни колани. Заради изискванията на закона, заради сигурността или пък просто защото са си го платили с колата
Въпреки тоновете мастило, изписани по темата за предпазните колани в автомобилите, някои хора просто отказват да разберат колко важно за живота може да бъде поставянето им.
Доказано е, че обезопасителните колани могат да спасят живота ни при автомобилна катастрофа. Шведското изобретение е наложено в серийните автомобили преди 50 години. От тогава не са правени съществени промени и усъвършенстване в конструкцията и начина на захващането им в автомобила. Според лекари при тежък удар, масово наложената триточкова система на предпазните ремъци, може да доведе до тежки наранявания и животозастрашаващи травми.
При челен удар със скорост от 40 км/ч шофьорът и пътниците му се изстрелват със сила, 12 пъти по-голяма от собствената им маса. Цялата кинетична енергия се поема от частите на тялото, имащи непосредствен допир с коланите.
Истината е че в България за разлика от 90-те години в момента водачите масово ползват предпазни колани. Заради изискванията на закона, заради сигурността или пък просто защото са си го платили с колата. Ако водачът на следващото видео си беше поставил колан, едва ли щеше да се въргаля по асфалта.
Видеото не е за лица със слаба психика:
Отношението на хората към слагането на предпазните колани в автомобилите, в които се возят или които управляват обаче не е еднозначно.
Има различни мнения. Единият от аргументите е, че при катастрофа понякога колана може да се заклещи и само да попречи да се излезе бързо от автомобила.
В това обаче има и резон (ако не ви се гледа целия материал, превъртете след 2:30 мин.):