Ако бъдат бъдат констатирани нови нарушения, туроператорът ще бъде предложен за заличаване на регистрацията
Празноти в закона не позволяват ефективна борба срещу туроператорите, които нарушават правилата за работа и извършват нелояна конкуренция, обяви днес по БНТ министърът на туризма Николина Ангелкова. Изявлението и беше по повод последният случай, при който фирма "Гъливер Травел" не плати нощувките на деца и трябваше спешно да се търсят варианти за тяхното настаняване в Испания.
"Още миналата година сме сезирали КЗП за недобра практика от тяхна страна - за неплащане към техни потребители, за неосъществяване на ваканции, на почивки и в момента тече процедура за установяване на административни нарушения. За съжаление в закона има празнота и не може временно да се спира дейността на такава фирма", допълни Ангелкова. Тя каза още, че министерството на туризма вече е иницирало поправки, които да позволят въвеждането на такива ограничения.
Междувременно, от КЗП отговориха, че са разпоредили незабавна проверка на туроператора "Гъливер травъл”, организирал екскурзията до Испания на 31 ученици от Националната финансово-стопанска
гимназия в София, които са срещнали затруднение при настаняването в хотела след пристигането си в чуждата страна.
В хода на проверката е представен документ за извършено допълнително плащане към испанските контрагенти по повод настаняването на групата ученици. Информацията на КЗП е, че към момента децата са
преместени от тризвездната част в четиризвездното крило на хотела, в който е трябвало да отседнат. По предварителни данни престоят на децата там трябва да продължи до 11 юли, след което да
отпътуват към Марсилия.
Проверката на КЗП продължава за установяване съответстват ли предоставяните услуги на предвиденото в закупените за екскурзията пакети. Ще бъде извършена и цялостна проверка на дейността на
туроператора "Гъливер травъл”, поради факта, че през 2014 г. и 201 5г. са извършени множество проверки на фирмата и са констатирани нарушения, за които са съставени актове.
В случай че бъдат констатирани нови нарушения, туроператорът ще бъде предложен на министъра на туризма за заличаване на регистрацията му.
Министър Ангелкова отчете, че новата рекламна стратегия на България дава резултат и страната ни е избрана за най-атрактивна дестинация сред зрителите на "Дискавъри чанъл". Ангелкова смята, че заслуга за това имат клиповете, който се въртят по телевизионния канал. Тя посочи, че фокус на рекламите са целевите за България пазари.
"Ние в момента правим реклама по паневропейските телевизии, като този договор е със заварени параметри, но смятахме, че е изключително важно да се реализира. Неговата стойност е около 5 милиона лева", обобщи министърът на туризма.
Договори за реклама на стойност 52 милиона лева, с бенефициент Министерство на икономиката и туризма, са сключени по ОП "Регионално развитие" в периода 2007-2013 година, съобщи още Ангелкова. Тя уточни, че за телевизионна и печатна реклама и за анализи, от тях са изхарчени около 32 милиона лева. В момента Министерството на туризма работи по 5 проекта за около 20 милиона лева.