Германски евродепутат призовава за разследване
Предоставянето на лиценз за продажба на автомобилни застраховки в Румъния на компания, собственост на консорциум, в чието управление влезе братът на председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, повдига редица въпроси в Брюксел, пише ирландският журналист Томас О’Райли в свое разследване за The European Conservative. Припомняме, новината за лиценза бе съобщена от ИНСМАКЕТ в средата на септември. Лицензът за моторно застраховане на Eazy Asigurari идва броени седмици, след като Европейската комисия отказа достъп на евродепутатите до официален доклад, свързан с нередности, извършени от румънския застрахователен регулатор и предполагаема кампания за тормоз срещу определена компания, пише О’Райли.
Eazy Asigurari, дъщерно дружество на европейския хазартен гигант Superbet, шокира експертите по-рано този месец, когато получи лиценз за продажба на автомобилни застраховки, противно на очакванията
на повечето експерти от индустрията. Superbet Group е един от най-големите консорциуми за онлайн хазарт в Европа, специализиран в технологии за залагане, с годишен оборот от $1,1 милиарда. През
февруари групата обяви назначаването на Ханс-Холгер Албрехт, брат на фон дер Лайен, за председател, като част от план за глобално разширяване.
Германският евродепутат Ларс Петер Берг, един от евродепутатите, които изразиха загриженост относно начина, по който Комисията се справя със ситуацията, каза в коментар за The European
Conservative, че може би е време за независимо разследване какво точно се случва в Румъния. "Като се имат предвид уклончивите отговори на Комисията на парламентарни въпроси по целия този въпрос, се
чудя дали не е време за независимо разследване, което да установи какво точно се случва в Румъния и колко способна е Комисията да наблюдава индустрията", каза Берг.
Евродепутатът от AfD Гунар Бек смята поведението на ЕС за достатъчно смутно, за да отнесе въпроса до Европейския омбудсман, цитирайки директно връзката на брата на фон дер Лайен с румънския
застрахователен сектор. В изявление Бек осъди потенциалните последици за обикновените румънски шофьори, които могат да останат без застраховка у дома и в чужбина, както твърди той.
Припомняме, автомобилната застрахователна индустрия в Румъния претърпя няколко сътресения през последните години с четири големи фирми, които фалираха, и обвинения в ендемични връзки с
организираната престъпност и политическа корупция.
До момента нито Европейската комисия, EIOPA, нито ASF са отговорили на искането за коментар.